Tehyn jäsenyys kannattaa

Tehy on koulutetun terveys- ja sosiaalialan henkilöstön etujen ajaja suomalaisessa yhteiskunnassa. Sen painoarvo perustuu jäsenten ammattitaitoon ja heidän työnsä välttämättömyyteen.

Ammattiliittoon kuuluminen on paljon enemmän kuin vain työttömyysturvasta huolehtimista. Tehyn jäseniä yhdistää vahva ammatillisuus. Kaikilla on terveydenhuoltoalan koulutus ja lain suoma ammatinharjoittamisoikeus. Yhteisyys kasvaa ammattiosastoissa ja yhteistyöjäsenjärjestöissä, jotka kumpikin järjestävät kokouksia, koulutusta ja virkistystoimintaa.

Tehy neuvottelee itse jokaisen jäsenensä työsuhteen ehdoista. Neuvonta ja käytännön apu erilaisissa työsuhteen ongelmissa on jokaisen jäsenen käytettävissä. Työpaikalla jäsen voi kääntyä luottamusmiehen, työsuojeluvaltuutetun tai yt-edustajan puoleen, alueella ottaa yhteyttä alueasiamiehiin ja keskustoimistossa lukuisiin asiantuntijoihin.

Tehyn korkeatasoinen järjestökoulutus on jäsenille ilmaista. Järjestökoulutus antaa luottamustehtävien hoitamisen kannalta tärkeitä tietoja ja taitoja, joista on iloa ja hyötyä koko elämän ajan.

Tehy tarjoaa jäsenilleen myös muita jäsenetuja. Tehy huolehtii jäsentensä työttömyysturvasta ja on ottanut jäsenten työtehtävissä tarvitsemat vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen sekä potilasvakuutuksen. Vakuutusturvaa voi täydentää edullisesti vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella, ryhmähenkivakuutuksella ja matkavakuutuksella. Yksilöllisesti otettuina näiden vakuutusten maksut olisivat moninkertaiset, eikä kaikkia vakuutuksia edes myönnetä yksityisille henkilöille.

Tehyn lomakohteet ovat jäsenten suosiossa. Niissä jäsen voi viettää lomansa 30-50 %:n alennuksella. Tehy-lehti ilmestyy 16 kertaa vuoden aikana. Lisäksi jäsen saa Tehy-kalenterin. (Lähde: Tehy.fi)

Täytettyäsi Tehyn jäsenhakemuslomakkeen Tehyn sivuilla, sinut hyväksytään jäseneksi ammattiosaston hallituksen kokouksessa. Liittymislomakkeen saat tarvittaessa myös hallituksen jäseneltä tai luottamusmieheltä. Halutessasi lomake toimii samalla jäsenmaksujen perintäsopimuksena.

Lisätietoja jäsenyydestä saat jäsensihteeriltämme Eija Latvateikarilta (sisätaudit).